سوالی از مسلمان ها دارم و ایشان چنان چه این تاپیک را میخوانند به ان پاسخ
دهند.
قبل از پرسش مقدمه ای را درج میکنم.ایه های زیر را با هم می
خوانیم
در ایه زیر الله تجاوز به زنان شوهر داری که در جنگ اسیر شده اند را
برای مسلمانان حلال کرده و غیر از ان زنان تجاوز به زنانی که به عنوان کنیز خریده
اند. بر اساس تواریخ اسلامی حضرت محمد به خوبی از این فرضیه الهی استفاده کرده
است
و زنان شوهردار [نيز بر شما حرام شده است] به استثناى زنانى
كه مالك آنان شدهايد [اين] فريضه الهى است كه بر شما مقرر گرديده است و غير از اين
[زنان نامبرده] براى شما حلال است كه [زنان ديگر را] به وسيله اموال خود طلب كنيد
در صورتى كه پاكدامن باشيد و زناكار نباشيد و زنانى را كه متعه كردهايد مهرشان را
به عنوان فريضهاى به آنان بدهيد و بر شما گناهى نيست كه پس از [تعيين مبلغ] مقرر
با يكديگر توافق كنيد [كه مدت عقد يا مهر را كم يا زياد كنيد] مسلما خداوند داناى
حكيم است ایه (24) نسا
در ایه زیر نیز الله تقریبا همه زن ها را
برای محمد حلال کرده است. از دختر خاله و دایی و...هر زن مومنی که خودش را در
اختیار محمد قرار بدهد و...
اى پيامبر ما براى تو آن
همسرانى را كه مهرشان را دادهاى حلال كرديم و [كنيزانى] را كه خدا از غنيمت جنگى
در اختيار تو قرار داده و دختران عمويت و دختران عمههايت و دختران دايى تو و
دختران خالههايت كه با تو مهاجرت كردهاند و زن مؤمنى كه خود را [داوطلبانه] به
پيامبر ببخشددر صورتى كه پيامبر بخواهد او را به زنى گيرد [اين ازدواج از روى بخشش]
ويژه توست نه ديگر مؤمنان ما نيك مىدانيم كه در مورد زنان و كنيزانشان چه بر آنان
مقرر كردهايم تا براى تو مشكلى پيش نيايد و خدا همواره آمرزنده مهربان است ایه
(50) سوره احزاب
طبق ایه زیر برای رفاه حال محمد و این که وی بتواند
به عشرت بیشتری بپردازد الله او را از رعایت نوبت زنانش معاف کرده
است.
نوبت هر كدام از آن زنها را كه مىخواهى به تاخير
انداز و هر كدام را كه مىخواهى پيش خود جاى ده و بر تو باكى نيست كه هر كدام را كه
ترك كردهاى [دوباره] طلب كنى اين نزديكتر است براى اينكه چشمانشان روشن گردد و
دلتنگ نشوند و همگىشان به آنچه به آنان دادهاى خشنود گردند و آنچه در دلهاى
شماستخدا مىداند و خدا همواره داناى بردبار است ایه (51) احزاب
در
ایه زیر برای عیش و خوش گذرانی هر چه بیشتر محمد الله اجازه میدهد محمد زن پسر
خوانده خود را نیز که بر اساس سنت اعراب نکاح ان بر پدر خوانده حرام بوده است را به
نکاح خود در اورد.
و آنگاه كه به كسى كه خدا بر او نعمت
ارزانى داشته بود و تو [نيز] به او نعمت داده بودى مىگفتى همسرت را پيش خود نگاه
دار و از خدا پروا بدار و آنچه را كه خدا آشكاركننده آن بود در دل خود نهان مىكردى
و از مردم مىترسيدى با آنكه خدا سزاوارتر بود كه از او بترسى پس چون زيد از آن
[زن] كام برگرفت [و او را ترك گفت] وى را به نكاح تو درآورديم تا [در آينده] در
مورد ازدواج مؤمنان با زنان پسرخواندگانشان چون آنان را طلاق گفتند گناهى نباشد و
فرمان خدا صورت اجرا پذيرد ایه (37) احزاب
و اکنون سوال من از
مسلمانان.
ایا بهتر نبود که الله که برای عیش و نوش
پیامبرش این چنین دست به کار شده و وقت خود را صرف نزول ایه های برای عیش هر چه
بیشتر محمد میکند تا جایی که حتی تجاوز به زنان شوهر دار را مباح و قریب به اکثر
زنان را بر وی محرم میکند اندکی نیز به فکر کودکان بینوای افریقایی بود و اندک
غذایی برای انها می فرستاد تا اینچنین بینوا و بی گناه از گرسنگی جان
ندهند.؟
۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه
سوالي از مسلمانان
اشتراک در:
پستها (Atom)