۱۳۸۹ شهریور ۲۲, دوشنبه

ايه 179 سوره اعراف

ايه زير را مطالعه کنيد (ايه 179 سوره اعراف)

و در حقيقت بسيارى از جنيان و آدميان را براى دوزخ آفريده‏ايم [چرا كه] دلهايى دارند كه با آن [حقايق را] دريافت نمى‏كنند و چشمانى دارند كه با آنها نمى‏بينند و گوشهايى دارند كه با آنها نمى‏شنوند آنان همانند چهارپايان بلكه گمراه‏ترند [آرى] آنها همان غافل‏ماندگانند (179)

اين ايه ميگويد که خدا عده اي از انسان ها را به اين خاطر که داراي دل ها و گوش ها و چشم هاي نا کارمد هستند براي دوزخ افريده است . سوال اينجاست که اصولا قبل از اين که يک موجود افريده شود, چگونه ميتواند داراي گوش هاي ناشنوا و چشم هاي نابينا باشد؟ در واقع انسان هاي داري گوش هاي ناشنوا و چشم هاي نابينا تنها بعد از افرينش موجوديت دارند و چگونه ممکن است شخصي را که وجود ندارد را براي اين که گوش ها و چشم هاي ناشنوا دارد براي دوزخ افريد؟ مسلما انساني که هنوز افريده نشده داري چشم نابينا و گوش ناشنوا نيست.يک لحظه خود را جاي گوينده اين جمله بگذاريد و با خود ضمضمه کنيد :( من ميخواهم عده اي از انسان ها را براي چشيدن عذاب به وجود بياورم زيرا انسان هاي که من ميخوام به وجود بياورم داراي چشم ها و گوش هاي ناشنوا هستند.)

اگر پاسخ بدهند که منظور نويسنده قران اين بوده که خدا عده اي از موجودات را با گوش نانشوا و چشم نابينا افريده است تا وارد جهنم شوند, در اين صورت بايد بگويم که خدا ظالم و فريب کار است.